علی مشیری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، به عنوان کارگر نمونه خراسانرضوی اظهار کرد: از سال ۹۱ با آغاز بهرهبرداری قطار شهری مشهد، بومیسازی قطعات قطار شهری را شروع کردم تا قبل از ساخت این قطعات، مدام این قطعات خراب میشد و باعث توقف قطار و عدم سرویسدهی دقیق میشد.
وی افزود: این قطعات تحریمی از آلمان وارد میشد و سازنده طوری ساخته بود که پس از چند سال خراب شود، اما با بومیسازی قطعات بوردهای سرعت در داخل، عمر دستگاه افزایش پیدا کرد و توانستیم استفاده بهینهای داشته باشیم. برای ادامه روند ساخت، از شرکت دانشبنیان استفاده کردیم تا محصول نهایی را با کیفیت مطلوبی استفاده کنیم.
کارگر نمونه استان با بیان اینکه بومیسازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است، گفت: برای دومین سال متوالی به عنوان کارگر نمونه استان انتخاب شدم. سال قبل به دلیل ساختن بورد الکترونیکی سرعت برگزیده شدم و امسال هم یکی دیگر از قطعات سرعت را بومیسازی کردیم. قطعاً بومیسازی این قطعات صرفهجویی ارزی بسیاری را در بر خواهد داشت.
مشیری بیان کرد: بسیار خوشحالم و خدا را شاکرم که توانستهام این افتخار را برای خود و شرکت بهرهبرداری قطار شهری مشهد کسب کنم و در جهت رفاه حال زائرین و مجاورین مشهد قدمی بردارم.